FreshMail.pl

Jaki błąd popełnia 90% menadżerów prowadząc spotkania.

Wydawać by się mogło, że Zenon bardzo sprawnie prowadzi spotkania.

Odbywają się cyklicznie. Co poniedziałek, jako tygodniowy rozruch, organizowane są spotkania menadżerów. Po spotkaniu, każdy wie w jakim miejscu znajduje się firma. Każdy wie, co wydarzyło się w minionym tygodniu oraz co będzie najważniejsze w nadchodzącym. Żadnych niespodzianek, pełna przejrzystość.

Oprócz tego raz na miesiąc odbywa się spotkanie, na którym omawiane są wyniki finansowe firmy. To pozwala mieć pewność, że firma jest na właściwym kursie. Sprzedaż to oczywiście lokomotywa. Ale sprawdzane też są koszty, tak aby nic nie wymknęło się spod kontroli. I co najważniejsze, omawiane są projekty. Zenon uważa, że to ważna część działania firmy, ściśle związana z budżetem. Po pierwsze widać, jak projekty, które uzyskały akceptacje, wpłyną na przyszłą rentowność firmy. A po drugie, pozwalają sprawdzić, czy 3 elementy projektu: czas, zakres projektu (czyli co ma powstać w wyniku zrealizowania projektu) oraz zasoby, są zbalansowane.

Zenon pogładził się po czarnej brodzie, przetykanej siwymi pasemkami. „Tak – pomyślał. – Szczególnym zasobem są ludzie. To zadziwiające, że większość menadżerów patrzy na ludzi jako na koszt.”

Zenon miał wrażenie, że treść spotkań jest dobra. Ale mimo to siedział w sali konferencyjnej po właśnie zakończonym poniedziałkowym spotkaniu i zastanawiał się nad jakością. Mogła by być lepsza…

Zaczął się zastanawiać co takiego go niepokoi. Ludzie, którzy przychodzą na spotkania zawsze siadają na tych samych miejscach. Czasem, gdy przychodzą na spotkania zastępcy i zajmują dowolne miejsce, słyszą „Przepraszam, ale zająłeś moje miejsce”, a miejsca nie są podpisane… Powerpoint zawsze zawiera poprawne dane. Na spotkaniach dyskutują te same osoby. No właśnie te same osoby, z tych samych miejsc prezentują, te same dane. To znaczy zmienia się treść, ale forma jest ta sama.

90% menadżerów w trakcie spotkań, skupia się na „CO”. Co należy omówić. Co należy przekazać. Co należy się dowiedzieć. Pomija aspekt formy, czyli odpowiedź na pytanie JAK należy to zrobić.

Jeśli trzeba podjąć decyzje, to koncentruje się na treści decyzji, a rzadko lub w ogóle nie myśli jaką metodą najlepiej to zrobić. Czy głosowanie jest najlepszą metodą, czy może uzyskanie konsensu, czy może decyzja arbitralna po wysłuchaniu wszystkich zdań.

Jeśli przed zespołem pojawia się problem, to w większości przypadków, każdy próbuje, jak najszybciej nazwać problem, nie dbając o dokładne jego zbadanie. Mało jest dbałości o to, JAK należy zbadać problem.

Bohater naszego wstępu, zastanawiał się, że oprócz oczekiwanego rezultatu (CO), ważny jest też proces do jego dochodzenia (JAK) i dotyczy to także zebrań.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

© 2018, efektywnespotkaniabiznesowe.pl

Realizacja: intype.pl

Ogarnij efektywnie własne spotkania! Zapisz się poniżej i odbierz narzędzie, którym realnie ocenisz silne i słabe strony Twoich spotkań!

Tylko konkrety o prowadzeniu efektywnych spotkań biznesowych!

Nowy materiał w każdy poniedziałek prosto do Twojej skrzynki. Zero spamu od nas!

Wyrażam zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany przeze mnie adres email informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Teampartners Krzysztof Bobiński z siedzibą w Zamieniu (05-500), przy ul. Szafranowej 7

FreshMail.pl